Spaning från Magnus Olsson, Seriline, efter The Security Event i Birmingham förra veckan

The Security Event i Birmingham har växt betydligt sedan jag var där första gången för 4 år sedan. Det märks att mässan har tagit en tydlig position som en central mötesplats för säkerhetsbranschen, med stark internationell närvaro, bra energi och ett innehåll som lockar både utställare och besökare från många marknader både i och utanför Europa. Vi upplevde också en stark närvaro från de nordiska länderna, vilket förstärker bilden av mässan som en viktig samlingspunkt även för aktörer från vår del av Europa.

- För oss är mässan framför allt värdefull genom alla möten och samtal. Vi träffar både befintliga kunder, potentiella nya affärer och samarbetspartner, samtidigt som vi får en bra känsla för vart branschen är på väg. Två av de områden som jag upplevde trendade allra mest på mässan var AI inom säkerhet och Mobile ID. Det är också två områden som vi på Seriline tror starkt på och arbetar aktivt med, så det var extra intressant att se hur tydligt de nu tar plats i branschens utveckling.

- Det vi tar med oss från dagarna i Birmingham är att The Security Event har vuxit till att bli en av de viktigaste arenorna i Europa för den här branschen. I mina ögon känns den i dag som ”det nya Ifsec” byggs - ett branchevent där man behöver vara på plats för att möta marknaden, bygga relationer och följa utvecklingen.